3178  |      

نکات کلیدی برای رفع خستگی پرواز

خستگی و کوفتگی ناشی از پرواز، یکی‌از شایع‌ترین مشکلاتی است که اغلب گردشگران با آن درگیر هستند و همواره گله می‌کنند. بهم خوردن ساعت خواب

، به تنهایی می‌تواند تاثیر  خود را برروی سیستم بدن بگذارد. علاوه‌بر آن تغییر ساعت محلی و تغییر آب‌وهوا نیز در ایجاد خستگی بی‌تاثیر نیستند. اگر می‌خواهید پرواز و سفری لذت بخش را تجربه کنید، این موارد را به شما توصیه می‌کنیم.

1.ساعت و برنامه خواب‌تان را از چندروز قبل تغییر دهید

اگر پروازی کاری برای‌تان پیش‌ آمده، این نکته چندان برای شما قابل اجرا نیست. اما اگر سفرتان چند روزه است و یا منطقه زمانی متفاوتی را قرار است تجربه کنید، بهتر است چند روز پیش‌از سفر، ساعت خواب‌تان را با ساعت مقصد تنظیم نمایید. اگر مسیر سفر شما به سمت شرق است، چند ساعت زودتر باید به رخت‌خواب بروید. اما اگر مسیر سفرتان به غرب کره‌ی زمین است، سعی کنید چند ساعتی دیرتر بخوابید.

2.ساعت خود را به ساعت مقصد تنظیم کنید

یکی‌از ساده‌ترین کارهایی که به شدت تاثیرگذار است و می‌توانید انجام دهید، تغییر ساعت خودتان، به ساعت کشور مقصد است. توصیه‌ای که اغلب گردشگران دارند، بستن دو ساعت به مچ دست و تنظیم یکی‌از آن‌ها به شکل گفته شده است.

3.خوابیدن یا نخوابیدن، مسئله این است

خوابیدن در پرواز، باتوجه به طول مسیر و جهت حرکت هواپیما، هم مفید و هم مضر است. اگر قرار است شب هنگام به مقصد برسید، بهتر است با خیال راحت به خواب بروید. اما اگر به مقصد موردنظرتان در طول ساعات روز می‌رسید، سعی کنید بیدار بمانید تا احساس خستگی و کوفتگی نداشته باشید.

خستگی پرواز 1

 

4.از کافئین و نوشیدنی‌های گازدار دوری کنید

نوشیدنی‌های گازدار به آسانی می‌توانند نظم و سیستم بدن‌تان را در پرواز به هم بزنند. برخلاف تصور عامیانه نیز، کافئین در پرواز ممکن است نتیجه معکوس بدهد و انرژی‌تان را به شکل کامل از شما بگیرد. یکی‌از پیشنهادهایی که شرکت‌های مسافرتی به گردشگران می‌دهند، خوردن آجیل و یک لیوان شیر یا آب پیش‌از پرواز است.

5.آب کافی بنوشید

آب ضروری‌ترین نکته‌ای است که باید در سفر و علی الخصوص در پرواز توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. فضای داخل هواپیما بسیار خشک است و اگر نمی‌خواهید تا دچار مشکلات تنفسی و خشکی پوست شوید، به میزان کافی آب بنوشید. میوه‌های آبدار نیز تاثیر به سزایی در این مورد دارند و می‌توانید از آن ها نیز استفاده نمایید.

6.تمرینات ورزشی انجام دهید

شاید در ابتدا برای تان خنده دار باشد، اما انجام تمرینات ساده ورزشی پیش از پرواز، سبب آزاد شدن آندروفین در بدن می‌شود و مانع خستگی بیش‌از اندازه در سفر خواهد شد. هم‌چنین انجام حرکات نرمشی، سبب پمپاژ بهتر خون در بدن شده و خون رسانی به بخش‌های مختلف آن، به خوبی انجام می‌شود.

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی