3178  |      

آشنایی با کشور مقدونیه

این روزها شاید نام مقدونیه را بارها شنیده باشید و خبر تورها و پروازهای مختلف به این کشور به گوش‌تان خورده باشد. اما

آیا می‌دانستید مقدونیه یکی‌از مقصدهای گردشگری برتر جهان است و به سبب جاذبه‌های تاریخی و گردشگری پرشمارش، نام خود را در میان کشورهای توریستی جدید جهان به میان آورده است. مقدونیه در منطقه بالکان جنوبی واقع شده و به دلیل آب‌وهوای فوق‌العاده مناسبش یکی‌از مقصدهای متفاوتی است که می‌توانید به آن سفر کرده و تجربه به یاد ماندنی رقم بزنید.

 

 

مقدونیه 1

 

تاریخ

مورخان معتقدند مقدونیه یکی‌از کشورهایی است که قدمتش به 7000 تا 3500سال پیش‌از میلاد مسیح باز می‌گردد. درطول تاریخ، یونانی‌ها، رومی‌ها، امپراطوری بیزانس و ترکان عثمانی براین کشور حکومت می‌کردند و یکی‌از دلایل تاریخ غنی کشور مقدونیه، همین موضوع است. در سال 1991، نخستین بار این کشور توانست به صورت رسمی اعلام استقلال نماید و خود را از کشور یوگوسلاوی جدا نماید. این کشور، زمانی مرکز فرمانروایی اسکندر مقدونی کبیر بود و مجسمه‌هایی از او و پدرش فیلیپ دوم را می‌توانید در سراسر این کشور بیابید. هم‌چنین یکی‌از دو فرودگاه بزرگ این کشور نیز به نام اسکندر مقدونی نامگذاری شده است.

مقدونیه 2

 

فرهنگ

مردم مقدونیه، مردمی کوهستانی هستند و شغل اغلب‌شان دامداری، کشاورزی و ساخت صنایع دستی است. روستاها در تمامی نقاط کشور پراکنده هستند و در دامنه‌های کوه‌ها می‌توانید زیباترین روستاهای جهان را از نزدیک مشاهده نمایید. فرهنگ مردم مقدونیه بسیار غنی است و به همین دلیل شهرت جهانی یافته‌اند. مردم مقدونیه بسیار مهمان‌نواز هستند و از گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند، به خوبی استقبال و پذیرایی می‌کنند. با وجود این‌که دین اصلی این کشور مسیحیت ارتودوکس است، اما تعداد مسلمانان این کشور بسیار بالاست و در نقاط مختلف شهر می‌توانید کلیساها و مساجد متعدد را بیابید.

مقدونیه 3

 

سیستم حمل‌ونقل

فرودگاه اسکندر مقدونی اصلی‌ترین فرودگاه این کشور است و روزانه پروازهای متعددی به کشورهای اتریش، کرواسی، آلمان، ایتالیا، ترکیه، سوئیس و انگلستان برقرار است. علاوه‌بر این، گردشگران می‌توانند از طریق زمینی و از کشورهای همسیایه، آلبانی، بلغارستان، یونان و صربستان وارد این کشور شوند. تمامی اتوبان‌ها و خیابان‌ها استاندارد و در سطح جهانی هستند و رانندگی در سطح کشور، بسیار آسان است. در تمامی نقاط شهرها و حتی روستاها تابلوهای راهنمای گردشگران وجود دارد و یافتن مسیرها بسیار ساده است. گردشگران هم‌چنین می‌توانند خودروهایی را به همراه راننده اجاره نمایند تا آن‌ها را به نقاط مختلف شهرهای کشور انتقال دهند.

مقدونیه 4

 

پول رایج

هزینه اقامت و خرید در مقدونیه نسبت به سایر کشورهای قاره اروپا، نسبتا ارزان‌ قیمت‌تر است. پول رایج این کشور دینار مقدونیه است، اما هم‌چون دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، یورو مقبولیت بیشتری دارد و در تمامی فروشگاه‌ها می‌توانید با یورو خرید نمایید.

مقدونیه 5

 

آب‌وهوا

تقریبا در تمامی روزهای سال می‌توانید به مقدونیه سفر کنید. آب‌وهوای کشور باتوجه به قرار گرفتن در منطقه کوهستانی خنک و مطبوع است و سفر در فصل تابستان، لذت بیشتری به همراه خواهد داشت. مناطق ساحلی و کنار دریاچه‌ها، تابستان‌ها شلوغ‌تر هستند و پیست‌های اسکی نیز در فصل زمستان چنین وضعیتی دارند.

مقدونیه 6

 

غذا

غذای کشور مقدونیه متاثر از دیگر کشورهای قاره اروپا و کشور ترکیه است و به همین دلیل، غذا محبوبیت خاصی در میان گردشگران یافته است. استفاده از ادویه‌های مختلف ترکی مزه و طعم بسیار خوبی به غذاهای کشور داده است. نکته‌ی مهمی که باید به آن اشاره کنیم، این است که در فصل‌های مختلف، منوی غذایی در کشور متفاوت است و غذاهای فصلی جایگزین می‌شوند. تقریبا می‌توان گفت بیشتر غذاهای مقدونیه از محصولات تولید داخل این کشور است و گوشتی که در غذاها استفاده می‌شود، از گوسفندان و دام‌هایی است که در طبیعت کشور پرورش داده می‌شوند. اگر به مقدونیه سفر کردید، حتما دسرهای مختلف و متنوع مقدونیه را در رستوران‌های آن امتحان نمایید.

 مقدونیه 7

 

مقدونیه 8

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی