3178  |      

10 بنای شگفت‌انگیز جهان که باید ببینید

بنای_شگفت‌انگیزهزاران هزار جاذبه و بنای شگفت‌انگیز درجهان وجود دارد که هرکدام جداگانه ارزش سفر و بازدید را دارند.

اما از میان این‌همه جاذبه شگفت‌انگیز وب‌سایت معتبر trip advisor 10 بنای شگفت‌انگیز جهان را انتخاب کرده که گردشگران می‌توانند به آن‌ها سفر کنند و از نزدیک آن‌ها را تماشا نمایند.

 

 

 

10.کلیسای جامع میلان، ایتالیا

کلیسای بزرگ شهر میلان، دومین کلیسای بزرگ کشور ایتالیا پس‌از واتیکان است. ساخت این کلیسا در سال 1386 میلادی آغاز و حدود 600سال به طول انجامیده و سرانجام در سال 1965 به اتمام رسیده است. علاوه‌بر نمای بیرونی کلیسا که بسیار جذاب و خارق‌العاده است، گردشگران می‌توانند برروی سقف کلیسا رفته و از آنجا مناظر باشکوهی از شهر میلان را شاهد باشند.

 بنای_شگفت‌انگیز 1

 

9.استخر آینه‌ای لینکلن، ایالات متحده

بنای یادبود لینکلن یکی‌از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های توریستی ایالات متحده است که در پایتخت آن قرار دارد. این بنا به لحاظ تاریخی، اهمیت بالایی برای آمریکا دارد و سالانه بیش‌از 6میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. از جمله بخش‌های جذاب بنا، استخر آینه‌ای آن است که تصویر بنا را منعکس می‌کند و به همین دلیل این لقب برای آن انتخاب شده است.

 بنای_شگفت‌انگیز 2

 

8.کاخ الحمرا، اسپانیا

بنایی که بیشترین بازدید گردشگران در اسپانیا به آن اختصاص دارد. این کاخ و قلعه باشکوه در دوران قرون وسطی ساخته شده و برروی بلندی‌های گرانادا قرار دارد. باتوجه به باغ‌های زیبای اطراف کاخ، کاخ الحمرا از فواصل دور شهر نیز قابل تشخیص است.

 بنای_شگفت‌انگیز 3

 

7.کلیسای ناجی در خون، سن پترزبورگ روسیه

کلیسای رنگارنگی که در قلب شهر سن پترزبورگ قرار دارد و یکی‌از نمادهای جذاب این شهر به شمار می‌رود. این کلیسا در محل اعدام امپراطور روسیه، الکساندر دوم و در فاصله‌ی سال‌های 1883 تا 1907 در این شهر ساخته شده است.

 بنای_شگفت‌انگیز 4

 

6.مسجد کوردوبا، اسپانیا

در تاریخ کشور اسپانیا این بنا بارها تغییر کاربری داده و هر امپراطوری حاکم در کشور، نشانی از خود در آن برجای گذاشته است. امپراطوری روم، اسلام، یهودیت و مسیحیت هرکدام براین بنا حکومت داشته‌اند و به همین دلیل، مسجد کوردوبا، یکی‌از زیباترین بناهای کشور اسپانیا به حساب می‌آید. نکته جالب درخصوص کوردوبا، استفاده هم‌زمان به عنوان کلیسای کاتولیک و مسجد است. به عقیده‌ کارشناسان، مسجد کوردوبا یکی‌از عجایب معماری جهان نیز است.

 بنای_شگفت‌انگیز 5

 

5.تاج محل، هند

مشهورترین آرامگاه جهان، عنوانی است که به تاج محل هند داده شده است. تاج‌ محل در شهر آگرا قرار دارد و سلطان شاه جهان این بنای عظیم را در یادبود همسرش بنا کرده است. ساخت این بنا حدود 17سال به طول انجامیده است و ویژگی‌های متعددی دارد. ساختمان اصلی تاج محل به‌عنوان جواهر معماری هندی اسلامی نیز شناخته می‌شود.

 بنای_شگفت‌انگیز 6

 

4.کلیسای سن پیتر، واتیکان

کلیسای بزرگ کشور ایتالیا که محل اقامت پاپ است و بیشتر فعالیت‌های مسیحیت کاتولیک در آنجا متمرکز است. بسیاری‌از جواهرات و یادگاری‌های مسیحیت در قرون گذشته و آثار هنری بزرگانی هم‌چون میکل آنژ در آنجا نگهداری می‌شود. این کلیسا از جمله مکان‌هایی است که شما را شگفت زده خواهد کرد.

 بنای_شگفت‌انگیز 7

 

3.آنکور وات، کامبوج

آنکور مرکز پادشاهی امپراطور خمر بود که در قرن 9میلادی تا 15 میلادی در این منطفه حکومت داشتند. مجموعه عظیم آنکور وات بیش‌از 400 هزار مترمربع مساحت دارد و از شگفتی‌های جهان به شمار می‌رود. مجموعه بناها و ساختمان‌های متعددی دارد، اما اصلی‌ترین بخشی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، معبد اصلی آنکور وات است.

 بنای_شگفت‌انگیز 8

 

2.مسجد شیخ زاید، امارات متحده عربی

یکی‌از شگفت‌انگیزترین مساجد جهان که در شهر ابوظبی قرار دارد و به عنوان نماد شهر شناخته می‌شود. این مسجد درمجموع از 82 گنبد تشکیل شده و ساخت آن حدود 10سال به طول انجامیده است. این بنا یکی‌از 10 بنای شگفت‌انگیز جهان و یکی‌از آثار شاخص معماری اسلامی و کلاسیک به شما می‌رود.

 بنای_شگفت‌انگیز 9‍

 

1.ماچو پیچو، پرو

هرساله بیش‌از 1میلیون گردشگر از کشورهای مختلف برای بازدید از بنای مربوط به قرن 15میلادی به کشور پرو سفر می‌کنند. کارشناسان معتقدند ماچوپیچو شهر گمشده‌ای است که پس‌از فتح اسپانیایی‌ها به حال خود رها شده است. این بنا پس‌از سال 1912 و زمانی‌که محقق آمریکایی اکتشافاتی را در این محل انجام داد، به جاذبه توریستی تبدیل شد. ماچوپیچو یکی‌از عجایب هفتگانه مدرن جهان است.

بنای_شگفت‌انگیز 10

 

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی