3178  |      

۱۲ ساحل فوق العاده جهان

آیا شما عاشق شنا در سواحل گرم و نوشیدن یک اسموتی خنک لب ساحل هستید؟ حتما از سواحل فوق العاده زیر خوشتان خواهد آمد.

 

 

 

 

 

 

وهیتهاون یکی از سواحل استرالیا WHITEHAVEN BEACH, AUSTRALIA

ساحل زیبای وهیتهاون هفت کیلومتر طول دارد , و علت معروف بودنش ماسه های فوق العاده سفید ان است. این ساحل مانند ابر سفید است و با درخشش خورشید برق میزند. ۹۸% این ساحل از سلیکا تشکیل شده است. (سیلیکا یک ژل سه‌ بعدی است که از واحدهای چهار وجهی دی‌اکسید سیلیسیم ساخته شده است.)

 

۱

شن های صورتی باهاما  PINK SANDS, BAHAMAS

بندرگاه این جزیره یکی از شگفت انگیز ترین مکان های باهاما است. ذرات کوچک از پوسته روزن داران باعث صورتی شدن شن و ماسه میشود. (روزن‌داران شاخه‌ای از جانوران تک‌سلولی در رده سارکودینا هستند که پوست سخت آهکی دارند) این موجودات تک سلولی در پایین صخره , زیر سنگ ها , غارها و در پایین کف اقیانوس ساحلی زندگی میکنند.

 

پلایا دل آمور (ساحل عشاق) , جزایر ماریاتس در مکزیک   PLAYA DEL AMOR (LOVER’S BEACH), MARIETAS ISLANDS, MEXICO

اگر صدای امواج این ساحل نبود, مردم هرگز نمیتوانستند این ساحل رو کشف کنند !! پلایا دل آمور فقط چند متر دورتر از جزایر Marietas خالی از سکنه است. تنها چند گردشگر قادرند به این ساحل دست پیدا کنند , و این امر باعث شده تا این ساحل به مکانی کاملا شخصی و خصوصی تبدیل شود.

۳

ناواگیو ساحلی در یونان  NAVAGIO BEACH, GREECE

جزیره Zakynthos در یونان یکی از مکان های فوق العاده روی زمین است. هنگامی که یک کشتی پر از کالای قاچاق در نزدیکی این ساحل غرق شد. بدنه کشتی بر روی تپه های شنی ساحل باقی ماند.

۵

ایپانما در برزیل  IPANEMA, BRAZIL

ریو دو ژانیرو دارای ۲۳ ساحل است که در کل تا ۷۲ کیلومتر طول دارند. ایپانما یکی از معروف ترین و شلوغ ترین سواحل برزیل در نظر گرفته میشود. این ساحل در دست مردم محلی مهربان , شیک پوش و زیباست که تمام روز والیبال ساحلی بازی میکنند و کشتی ساحلی میگیرند و خود را سرگرم میکنند و محیطی زیبا با جو گرم و صمیمی به وجود می آورند. به عبارت دیگر به ایپانما بیایید نه برای اینکه فقط ساحل را ببینید , بلکه برای اینکه دیده شوید.

Ipanema-Beach-61

 

ساحل ماهو در سنت مارتین   MAHO BEACH, SAINT MARTIN

 به ساحل ماهو که یکی از عجیب ترین سواحل جهان است خوش امدید. این ساحل در دریای کارائیب (دزدان دریایی کارائیب) در ۳۰۰ کیلومتری کشور پورتوریکو قرار دارد. اگر چه این ساحل بسیار زیباست و آب اقیانوس آبی و درخشان است , مردم برای چیز دیگری به این ساحل می آیند. هواپیما های بزرگ در نزدیکی این ساحل فرود می آیند که میتوان آن هارا از ۱۰ تا ۲۰ متری ساحل بالای سر خود مشاهده کرد. این صحنه در عین حال که خطرناک است اما بسیار هیجان انگیز و زیباست.

۸

ساحل شیشه ای در ایالت کالیفرنیا امریکا  GLASS BEACH, CALIFORNIA, USA

این ساحل خارق العاده تزئین شده با هزاران قطعه شیشه رنگی , واقع در فورت براگ کالیفرنیا است. در ابتدای قرن بیستم این ساحل برای انباشت زباله های عظیم مورد استفاده قرار میگرفته است اما این پروژه در سال ۱۹۶۷ توسط دولت متوقف شد. سالیان سال عملیات پاک سازی این ساحل انجام شد و در حال حاضر هیچ زباله ای در این ساحل یافت نمیشود , اما این ساحل با شیشه های رنگی پوشیده شده است که در نهایت با موج آب پاکسازی میشوند.

۹ 

خلیج جزایر باربادوس  BOTTOM BAY, BARBADOS

 خلیج پایین (Bottom Bay) یکی از بهترین سواحل باربادوس است که در واقع با چشم انداز بسیار زیبا و منظره چشم نوازش یکی از نماد های این کشور است.

۱۰

ساحل هایام در استرالیا  HYAMS BEACH, AUSTRALIA

 ساحل هایام (Hyams) در ۳۰۰ کیلومتری سیدنی واقع شده , و دلیل شهرتش بخاطر آن است که سفید ترین شن های جهان را دارد. و از فاصله دور این شن های سفید شبیه به خامه هستند!!

۱۲

 

جزیره وادهو در مالدیو   VAADHOO ISLAND, MALDIVES

این ساحل در شب بی نهایت زیباست. رنگ پلانکتون های این ساحل بی نظیر است و در شب میتابند , و رنگ آبی آنها مانند بازتابی از ستاره های آسمان است.

۱۴

خلیج گریس در جزایر تورکس و کایکوس   GRACE BAY, TURKS AND CAICOS ISLANDS

 این جزیره مانند بهشتی بر روی زمین است. این شن های زیبای سفید و خاکستری گردشگر های بسیاری را به خود جذب میکند و به عنوان یکی از بهترین سواحل جهان شناخته میشود.

۱۶

ساحل گنبدی شکل سیگایا در ژاپن  SEAGAIA OCEAN DOME, JAPAN

اگر از سواحل قدیمی خسته شدید و دنبال چیز جدیدی میگردید این ساحل بهترین گزینه برای شماست. سواحل سفید ماسه ای و موج های ساختگی برای موج سواری , آبشار , اسلاید سواری، استخر شنا با یک ماساژ آبی و آبگرم , گیاهان گرمسیری , نمایش های جذاب و متفاوت و… همه و همه برای آرمش و لذت بردن شما طراحی شده اند.

Seagaia 

 

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی