3178  |      

مقاله ها

جزیره سنتورینی (یونان)

جزیره سنتورینی در اصل یک جزیره آتشفشانی است که در گروه جزایر سایکلد (Cyclades) قرار گرفته است. این جزیره بین جزایر لوس (Los) و آنافی (anfafi) قرار گرفته است. جزیره سنتورینی برای مناظر زیبا و بدیع و دراماتیکش شهرت جهانی دارد به ویژه صحنه غروب خورشید که از این جزیره دیده می شود. این منظره غروب خورشید در منطقه شهری اویا (Oia) به خوبی دیده می شود. در زیر تصویری از غروب خورشید در جزیره سنتورینی به خوبی رویت می شود.

اما اگر بخواهیم از دیدنی های جزیره سنتورینی صحبت کنیم باید بگوییم سنتورینی یکی از شگفتی های طبیعی بزرگ جهان است و جاذبه اصلی آن چشم انداز و دورنمای دریایی آن از جزیره است. پیکربندی جزیره به صورت تقریبا نیم دایره است که در نتیجه انفجار عظیم آتشفشانی که احتمالا در حدود 1630 سال قبل از میلاد رخ داده است به وجود آمده است، برخی این باورند که این رویداد یعنی رخداد آتشفشان الهام بخش اسطوره آتلانتیس شد.

آنچه که امروزه جزیر‌ه‌ای با مناظر زیبا به نام سانتورینی را در سرزمین‌های یونان به وجود آورده حاصل فعالیت‌هایی آتشفشانی است که طی سال‌ها صورت گرفته است. جاذبه‌های سنتی این جزیره را خانه‌های سفید با گنبدهایی آبی رنگ تشکیل می‌دهند که بر روی صخره‌های شیب‌دار ساخته شده‌اند. گردشگران می‌توانند با عبور از راه‌های تنگ و باریک به جای مانده از شیارهای آتشفشانی لذتی همیشگی را همراه با احساس قدم نهادن روی گدازه‌های جاری شده از دل اقیانوس تجربه کنند. در این بین، شاخص‌ترین وجهه این جزیره، خاصیت شاعرانه بودن آن است که منجربه جذب زوج‌های جوان به این منطقه شده است

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی