3178  |      

مقاله ها

مصاحبه نصرنیوز با مدیریت آذرگشت ملکی

 به دنبال درگیری های پیش آمده به دلیل کودتا در ترکیه آژانس های مسافرتی متحمل خسارات فراوان شدند. تمام تورهای مسافرتی به مقصد ترکیه از هفته گذشته لغو شده اند و این شرایط همچنان ادامه دارد.

به گزارش نصر، با لغو تمام پروازها به سمت ترکیه، تورهایی که قرار بود به مقصد این کشور برگزارشوند نیز لغو شدند و علی رغم اینکه قرار است پروازهای برنامه ریزی شده از روز گذشته به ترکیه از سر گرفته شوند، اما هنوز تکلیف پروازهای چارتر مشخص نیست.

مدیر آژانس مسافرتی آذرگشت ملکی درباره وضعیت تورهای ثبت نامی به مقصد ترکیه با بیان اینکه هنوز زمان مشخصی برای برقراری مجدد تورها به این کشور اعلام نشده است، از سرگیری برگزاری تورها را منوط به شرایط سیاسی ترکیه و فضای حاکم بر آن دانست.

رضا ملکی ادامه داد: متأسفانه امسال آژانس های مسافرتی استان به خاطر اوضاع نامناسب اقتصادی مردم به حد کافی متضرر شده اند و شرایط اقتصادی نه تنها ترکیه، بلکه به طور کلی مسافرت به کشورهای خارجی را تحت شعاع قرار داده است و تمام تورهای برگزار شده به باکو و ارمنستان و... بیش از اینکه برای آژانس ها سودآور باشد، زیان داشته است و وقایع اخیر ترکیه نیز به این وضع دامن زده. البته انفجار چندی قبل بمب در فرودگاه آتاتورک استانبول چندان تأثیری روی میزان تورهای ما به شهرهای مختلف ترکیه نداشت، اما بعد از کودتا در این کشور و ناامنی های پیش آمده در آنکارا و استانبول و لغو شدن پروازها، خسارت زیادی به ما تحمیل شد. به طوریکه از چهارشنبه هفته قبل تا پنجشنبه این هفته، هشت پرواز شرکت ما کنسل شده و در خوشبینانه ترین حالت اگر شاهد پس لرزه های کودتا نباشیم، شاید تا یک ماه دیگر اوضاع به روال عادی خود برگردد.

وی با تأکید بر اینکه مردم تبریز به سفر به ترکیه عادت کرده اند، گفت: پس از لغو شدن پروازها و ثبت نام تورها به ترکیه، انتظار می رفت، مقاصد گردشگری مردم به سمت باکو، تفلیس و سایر کشورها تغییر کند، اما فعلا چنین اتفاقی نیافتاده است.

ملکی دغدغه دیگر آژانس های مسافرتی تبریز را نبود همدلی بین آژانس های تبریز عنوان کرد و افزود: آژانس های مسافرتی سایر استان ها از این امر به نفع خود استفاده می کنند و سایر شهرها در برگزاری تور نسبت به تبریز تسلط دارند. علاوه بر این متأسفانه تعدادی از همشهری های ما، آژانس های تبریز را رها کرده و سراغ تورهای تهران می روند. اینکه عملکرد تعداد محدودی از آژانس ها خوب نیست،  نباید به سایر موارد تعمیم داده شود. تقاضا برای ثبت نام در تورهای تهران و مشهد در حالی انجام می گیرد، که قیمت تمام شده برای مشتری چه در اینجا و چه در سایر شهرها یکسان است، اما مردم با استناد به دلایل غیر واقعی و طرز فکرهای واهی به جای حمایت از همشهری های خود، به هم صنفی های ما در سایر شهرها نفع می رسانند.

 

 

 

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی