3178  |      

تسهیلات ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی سفر برای هر خانوار

آقای ولی الله تیموری معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور از فعال سازی کارت های اعتباری سفر خبر داد و گفت:

برنامه‌ریزی یک طرح گردشگری داخلی به منظور ایجاد رونق سفر در مناطق کمتر توسعه یافته در حال انجام است. برای این طرح کارت‌های مبلغ‌داری از ۵ تا ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که بسته به شرایط موجود به هر خانوار داده می‌شود. البته هنوز مشخص نیست این یارانه تا چه سطح امکاناتی را قرار است پوشش دهد و آیا باعث افزایش سهمیه بنزین، ایجاد آفرهای چارتری برای سفرهای ریلی و هوایی، تخفیف برای اقامت در مراکز اقامتی بوم گردی و هتل ها، بن کارت خرید سوغات و صنایع دستی و ... می شود؟

ایشان در ادامه به بعدهای دیگر این طرح گردشگری اشاره کرد و گفت:

توزیع سفر در کشور بعد دوم طرح گردشگری داخلی است که براساس سیاست‌ها و خط‌مشی‌های سازمان میراث فرهنگی در بسته‌های پیشنهادی سفر پیش‌بینی شده است. به‌طور کلی هدف ما ازین طرح توزیع سفر در کل کشور بوده و نمی‌خواهیم که در فصلی که همه به مقصدی می‌روند، ما هم گروه‌هایی را به آنجا بفرستیم و عملا آن مقصد را از حالت گردشگری پایدار خارج کنیم. یعنی نمی‌خواهیم آنقدر فشار و آسیب به جامعه محلی وارد کنند که خود جامعه محلی حضور آنها را پس بزند. اتفاقاتی که بعضا شاهد وقوع آن در شهرهای شمالی کشور هستیم.

آقای تیموری ادامه داد:

بر همین اساس و باتوجه به اینکه کشور ما از نظر جاذبه‌های اقلیمی، تاریخی، فرهنگی و آداب و رسوم از یک آمایش و پراکندگی سرزمینی بسیار مناسب بهره می‌برد، اگر ما همین موضوع را مبنای سفر قرار دهیم، قطعا گردشگران به مناطقی که کمتر برخوردارند هدایت می‌شوند و به این صورت همه سرزمین ما درگیر سفر می‌شود.

آقای تیموری به تسهیلات درنظر گرفته شده برای هر خانوار اشاره کرد و گفت این تسهیلات به صورت نقد در اختیار آنها قرار نمی گیرد:

قرار بر این شده که این تسهیلات را دفاتر خدمات مسافرتی ما از بانک‌ها بگیرند و فرد خودش درگیر ضامن و بوروکراسی‌های بانکی نشود. به این صورت دفاتر این تسهیلات را از بانک‌ها با سود بسیار پایین می‌گیرند و در قالب یک کارت سفر به متقاضیان ارائه می‌دهند. یعنی بخشی از این هزینه‌های سفر که البته می‌تواند کل هزینه‌ها نیز باشد، به صورت تسهیلاتی با کارمزد پایین تدارک دیده می‌شود.

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی